تصویر ثابت

ایران + وردنجان


ایران + وردنجان




برگزیده ها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران +وردنجان و آدرس v50.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خوش آمدید لطفا ازتمامی قسمت های وبلاگ دیدن فرمائید.....نظرات ارزشمندشما راهگشای ماخواهدبــــــــود




به نقل از وبسایت فیز، محققان از دهه 1960 میلادی تا دهه اول قرن بیست و یک به انجام کار منزل زنان و مردان در 19 کشور مختلف جهان پرداختند. 

بر این اساس، محققان به مدت نیم قرن 19 کشور مختلف را از منظر انجام کار منزل مورد بررسی قرار دادند. این تحقیق نشان داد که زنان در قیاس با مردان به طور متوسط روزانه 2 ساعت بیشتر در منزل کار می‌کنند. خبر خوب برای زنان این است که میزان همکاری مردان در کارهای خانه افزایش چشمگیری یافته است.
 


این مطالعه نشان می‌دهد در دهه اول قرن 21 کشورهای سنتی جنوب اروپا با سرعت زیاد در برابری جنسیتی به کشورهای پیشرفته نزدیک شده‌اند. تحلیل‌های 66 مطالعه انجام شده در میان سال‌های 1961 و 2011 نشان داد که زنان اسپانیایی و ایتالیایی زمان بیشتری را به انجام کارهای منزل در تمام دوره مورد مطالعه اختصاص داده‌اند. همچنین مردان ایتالیایی به نسبت مردان دیگر کشورها نسبت به زنان کار کمتری در منزل انجام می‌دهد. در سال 1980، مردان ایتالیایی نزدیک به 4 ساعت کمتر از زنان این کشور در طول روز کار می‌کردند. زنان اسپانیایی نیز در سال 2002 نزدیک به 3 ساعت و در سال 2009 نزدیک به 2 ساعت و 20 دقیقه بیشتر از مردان کار منزل انجام می‌دادند. 


برخلاف دو کشور اسپانیا و ایتالیا که در آن زنان به صورت چشمگیر بیشتر از مردان در امور خانه مشارکت دارند، مردان در کشورهای لهستان، یوگسلاوی/ اسلوونی، فرانسه و آلمان در نیم قرن گذشته بیشترین همکاری را در انجام کارهای منزل داشته‌اند. زنان و مردان متاهل در این کشورها در دوره‌های مختلف زمان زیادی را برای انجام کارهای منزل اختصاص می‌دهند. 


این مطالعات نشان می‌دهد که زنان انگلیسی در طول نیم قرن اخیر وقت کمتری را به دلیل مشارکت بیشتر مردان، در انجام امور منزل می‌گذرانند. در سال 1961، زنان انگلیسی بیش از سه ساعت و نیم بیشتر از مردان کار منزل می‌کردند؛ درحالی که این میزان در سال 2000 90 دقیقه و در سال 2005 74 دقیقه بوده است. 


در دهه‌های مختلف سهم کار مردان در خانه به صورت صعودی در آمریکا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند افزایش یافته است. با این وجود، این گزارش نشان داد که رشد برابری جنسیتی در سال 1980 کندتر شده است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 آبان 1395برچسب:, ] [ 14:23 ] [ alimola ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.













Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت