تصویر ثابت

ایران + وردنجان


ایران + وردنجان




برگزیده ها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ایران +وردنجان و آدرس v50.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خوش آمدید لطفا ازتمامی قسمت های وبلاگ دیدن فرمائید.....نظرات ارزشمندشما راهگشای ماخواهدبــــــــود




 
چند روزی است که خبر فیلتر شدن و پایان عمر تلگرام در ایران به گوش می رسد، و کاربران فضای مجازی که به شدت با تلگرام خو گرفته اند، اکنون باید به فکر جایگزین باشند.
 
آیا این نرم افزار ها می توانند جایگزین تلگرام شود؟
 
اما چرا تلگرام، پس از وایبر از چنین محبوبیتی در بین کاربران برخوردار شد؟ محبوبیتی که هیچگاه پیام رسان هایی چون واتساپ، لاین و هایک پیدا نکرد؟
 
از میان عوامل مربوط به محبوبیت تلگرام می توان به گرافیک بالا، استیکر های فارسی و بسیار متنوع آن، پروتکل امنیتی ، فضای ذخیره‌سازی بالا، سرعت بالا و بسیاری از عوامل دیگر است.
 
بخشی از  علت این امنیت مربوط به پروتکل منبع MTProto است؛ آن چنان که مدیر تلگرام وعده داده بود: فردی که بتواند این نرم افزار پیام رسان را هک کند، 200 هزار دلار جایزه می دهد، البته این پدیده چندان غریبی نیست اما جوایز با این حجم معمولا برای یافتن باگ هایی اصلی به کار می رود که به طور گسترده در برنامه هایی مانند ویندوز یافت می شوند.
 
از دیگر ویژگی های امنیتی این نرم افزار مربوط به امکانی بود که کاربران از طریق آن می توانند با دوستان خود در فضای مجازی محاوره ای مخفی (Secret chat) داشته باشند؛ گفته می شود که در این قسمت مکالمات نوشتاری کاربران به طور کامل رمز گذاری شده و هیچ ردی از آن ها در سرور های تلگرام یافت نخواهد شد.

در این قسمت یک تایمر خود ویرانگر در پیام ها تعبیه می شودکه طیف آن از دو ثانیه تا یک هفته است. همچنین می توان با استفاده از یک تصویر که نشان دهنده کلید رمزگذاری است و با مقایسه کلید رمزگذاری خود و دوستتان، از امنیت تلفن همراهتان اطمینان حاصل کنید. اما با وجود پیچیدگی و ایمنی که شرکت سازنده درباره این برنامه ادعا می کند، هیچ روش رمزگذاری ایده آل نیست. این شرکت در حقیقت مجبور شده جایزه ای ۱۰۰ هزار دلاری را به فردی ارایه کند که یک باگ اساسی در این برنامه یافته است.
 
آیا این نرم افزار ها می توانند جایگزین تلگرام شود؟
 
با وجود محبوبیت بالای تلگرام در بین کاربران، مسئولین کشور ما به فکر فیلتر کردن این نرم افزار افتاده اند که از دلایل آن می توان به سوءاستفاده های غیر اخلاقی کاربران از این پیام رسان مثل ایجاد کانال های مستهجن و استیکرهای غیر متعارف است. البته مسئولین اعلام کرده اند؛ تا زمانی که جایگزین مناسبی برای این پیام رسان تایید نشود، فیلترینگ این نرم افزار اجرایی نخواهد شد.
 
آیا این نرم افزار ها می توانند جایگزین تلگرام شود؟
 
حالا بحث اصلی اینجاست که آیا لاین، واتساپ و هایک می توانند جایگزین مناسبی برای این پیام رسان باشند؟ مسلما این پیام رسان ها که قبل از تلگرام عرضه شدند،از  کیفیت، گرافیک،سرعت و امنیت و استیکرهای متنوع تلگرام برخوردار نیستند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By Iran Skin :.













Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت